Tand - Veterinärkliniken Limhamn

Idag: 08:00 ­- 17:00

Akut öppettider

Tandavdelningen

Våra husdjur kan precis som vi få problem med tänderna och det kan göra lika ont för dem som för oss. Tyvärr är tandsten, inflammerat tandkött, tandlossning, avslagna tänder, tand resorption och bettfel vanligt förekommande hos våra katter och hundar.

I flera fall upptäcks inte tandskador, såsom tandlossning, tandfrakturer och karies, samtliga mycket smärtsamma för djuren, innan en grundlig undersökning, inkluderad tandröntgen, gjorts. Därför erbjuder vi förebyggande tandvård och kan ge dig råd och tips som ger ditt djur en bättre munhälsa.

Hos oss på Veterinärkliniken Limhamn Evidensia finns ett tandteam med veterinär och djursjukvårdare.

Vi utför tandåtgärder med utgångspunkt från Evidensias tandvårdspaket som inkluderar professionell tandrengöring, grundlig klinisk undersökning av tänderna och munhålan i narkos samt dentalröntgen.

Alla åtgärder som gäller tänder utförs på vår klinik med modern gasnarkos. Innan narkosen undersöker en veterinär ditt djur för att göra en bedömning av allmäntillståndet samt lyssna på hjärta och lungor. För djur äldre än 7 år rekommenderar vi ett blodprov innan narkos. Kroppen börjar bli gammal och de inre organen kan ha nedsatt funktion, även om det inte märks i djurets vardag.

Du lämnar in ditt djur på morgonen och det är viktigt att din hund eller katt inte ätit efter kl. 22.00 kvällen före sövning (gäller vuxna djur). Vatten ska stå framme hela tiden. Vid behov får ditt djur smärtstillande behandling både under och efter sin tandbehandling.

Våra recensioner

5

They took very good care of our cat.First we had a video live meeting and later on we visited the Vet. The payment of the video live meeting will be deducted at the Vet. Free parking which is nice.

5

Trevlig personal som är supergulliga med våra pälsklingar 🥰

Superbra!

5

Usually book the doggies her for a checkup and their vaccinations. Staff are nice and the clinic is clean and tidy.

Baserat på recensioner från Google

Våra öppettider